Quotes 2009

Enkele Oosterse wijsheden van onze Ladakh reis in 2008

"You NEED mechanic Sir!"
Mr Madaan in Delhi. Omdat hij geen tijd of zin om mijn ketting en kanwielen te vervangen voor we vertrokken.
Maar dat vertelde hij er niet bij.
"Volleyball?"
Sarchu, 4200 meter hoog. De "manager" van het tentenkamp. Na 3 minuten hadden we hartkloppingen en ademnood.
's Nachts ademnood, visioenen, nachtmerries.
4200 meter ligt net iets hoger dan de Col de l'Iseran... No good place for sports.
6 more teeth Sir
Volleyball? Sarchu, 4200 m.
  
"You must be Big Mike!"
Roadside ontmoeting met Gaurav Jani. We hadden al gemaild.
We wisten dat hij op hetzelfde moment Manali-Leh reed.
Fijne ontmoeting met een zeer fijn man.
"Oh sorry Sir"
Kardungh La. World's highest motorable road.
Bleek die dag net geen 5600 meter hoog te zijn. Maar slechts 5300 meter.
Gaurav Jani & Big Mike
Sorry Sir!
  
"ROTANG PASS CLOSED!!! Four more days !!!"
Khoksar. Na twee dagen ingesneeuwd in Keylong. Na een roadblock die andere mensen 4 dagen kostte
Een zenuwachtig persoon kwam ons ontmoedigen.
"Yes Sir. Four beds possible Sir"
In datzelfde Khoksar. Er waren nog 4 plaatsen vrij in de dormitory
Closed! Four more days!!!
Sleep well Sir
  
"Die gaat niet op tijd zijn!" "Die heeft geen kou." Wagen zonder voorruit
Die gaat niet op tijd thuis zijn...
Die heeft geen kou.
  
"Chai Sir?"
Altijd goed voor een opkikker. Thee met melk, gember en suiker. Mmmm lekker.
"Traffic dangerous? No Sir!"
Chai Sir?
Traffic dangerous? No Sir!


"Ik hoor iets..."
Jammer genoeg op de tweede dag van mijn vakantie in 2007. Saga van de achterwiellagers

onberijdbare GS zwaar beschadigd kogellager, ontbrekende kogels...

"Opgepast Bert: het vermogen komt er bruut in..."
Hans en Bert wisselen even van motor. Hans op Bert's KTM 950 SuperEnduro 950. Bert neemt Hans' 80 G/S in de hand...

"We volgen deze weg tot Limone Piemonte"
Italiaanse motorrijder en passagiere op een nieuwe Transalp. Aan het begin van de Ligurische. Totaal onwetend over het verdere verloop van de piste. Verontrustend vertrouwen in de info op hun GPS.

"Vorige week liep hier 's avonds een wolf"
De herbergier halverwege de Ligurische kamroute

"Hmmm. 's Ochtends vroeg??"
Om half 7 's ochtends had ik de keuze tussen de Tenda tunnel of de Tenda pas. Gelukkig had ik voldoende tijd om de pas te nemen...
Tendapas reed ik 's ochtends, 's avonds, met of zonder bagage

"Een kort tripje. Niets extreems..."
Maandagmiddag om 16 hr vertrokken we. Net voor sluitingstijd kochten we in ambachtelijk winkeltje een hemels picknick pakket. Om 22 uur reden we zeer voldaan de camping op.
It's a beautiful day

"'t Is hier verschrikkelijk mooi"
Alle reisgezellen, elke dag minstens 1 keer
It's a beautiful day


Oude quotes

"Amai dat is hier gevaarlijk te voet!!!"
In november 2004 reed Erwin "Baron van Vremd" 4 dagen mee over de besneeuwde onverharde wegen rond Tenda.
Rijden was geen enkel probleem, wandelen daarentegen...

"Goede vrienden zijn goed. Slechte vrienden zijn beter"
Mijn mening over de voordelen van “slechte” vrienden.

"Nu moet ik toch eindelijk beginnen ademen!"
Bert ter hoogte van kilometerpaal 17 op de Nürburgring/Nordschleife.

"Als je vizier aandampt ben je fout bezig"
Bert op Ducati 888 na een beangstigend remmaneuver van 230 naar 100 Km/uur.
Dit maneuver was meer dan noodzakelijk wegens een onverwacht flinke bocht, tijdens een bloedsnelle afdaling van de nieuwe St Gotthardpas.
Ikzelf had bijna even grote problemen om een zwaardere K1200RS af te remmen van 180 naar een min of meer aanvaardbare bocht-snelheid.

"Maar dat is de enige plek waar ik kan inlopen op jullie ! Bij het uitkomen maak ik helemaal geen kans"
Rob spaart de nostalgische remmen van zijn R100RS.
Hij maakt bij het aansnijden van elke bocht, telkens enkele meters goed op de modernere motorfietsen.
Eens op snelheid zal hij ook zelden het gas dichtdraaien.
Ongeacht wie hij volgt ...
Vandaar de bijnaam Shadow Man.

"Tja beide wielen volgen dan niet noodzakelijk hetzelfde spoor maar daar wen je aan!"
Rob na een onnavolgbaar Shadowman maneuver op Bert/DUC 888.
Het kadertje van de BMW R100RS '77 had verre van dezelfde stijfheid als het Ducati-kader.

"Zeg Michel. Heb je die motorfiets vanmorgen nog moeten opgraven?"
Nieuwe werkcollega's bij aanschouwen van mijn geleende, oude Guzzi California 850-T3.
Compleet met verroeste Brembo remschijven. Little did they know.
Uiteindelijk bleek hun rijervaring en/of souplesse onvoldoende om ondergetekende op de oude Guzzi bij te houden. Wie laatst lacht...

"Kom we draaien even terug"
Passagier Inge toen bleek dat diezelfde collega's echt niet volgden.
We draaiden effectief terug; tot grote verbazing van de achterop komers.

"Kom jij hier regelmatig Michel?"
Nog een laatste maal diezelfde collega's toen zij 5 minuten later en buiten adem aankwamen bovenop de Citadel van Dinant.
Mijn antwoord was : "Nee, dit is de eerste maal. Wat echt waar was.
Na een koffiepauze liep ik de nukkige Guzzi in gang en kon de echte pret beginnen.

"Dat is een degelijke toermachine."
Erwin over de GSX 1100F, nadat hij 5000 Km op 5 dagen had gereden.
Bezoekje in Duitsland, feestje in Oostenrijk, wegrace in Brno en terug naar België.

"Dit vind ik maar saai!"
Titi na enkele kilometers achterop het comfortabele zadel van een geleende BMW R1100 Roadster.
Zij zit liever met geplooide benen achterop Erwin's Speed Triple.

"Boh, als ge er niet komt legt ge hem nog platter"
Chris over de eindeloze mogelijkheden van een BMW GS in dichtdraaiende bochten.

"..."
Chris en Fred nadat ze ondergetekende blindelings bleven volgen tijdens een totaal fout genomen 180° bocht.
M.a.w. volop in de remmen tot over de middenstreep.
Ik had hun volgzaamheid niet gemerkt omdat ik angstvallig probeerde de zaak heel te houden.
Bij een volgende stop verexcuseerde ik mezelf voor het slechte voorbeeld.
Zij zwegen.

Who is Big Mike? Een kleine toelichting over mezelf.
Sitemap Reisroute door m'n site.
Nieuws Laatste aanpassing: voorjaar 2019
Copyright Big Mike Belgium : Gebruik van foto's of het plaatsen van een link naar deze site; enkel na schriftelijke toestemming !