Onverharde kamroutes / Objects appear less difficult in pictures. Deel 4

Pashoogte Passo di Gavia 2650m. Meertje nabij de top van de Gavia pas, 2650m. Ultieme uitstap vanop de Stelvio pas naar het Ortlerhaus, 3000m.

Vrijdag rij ik via de fantastisch mooie Gavia pas naar de Stelvio (2757m.) Vanop deze pashoogte maak ik een kleine uitstap naar het Ortlerhaus. De eerste meters van op de parking zijn extreem steil, mogelijk 30 %. Veiligheidshalve neem ik zelfs een aanloop van 10 meter om de GS met bagage te lanceren. Verder levert het grindpad geen problemen. Nabij het Ortlerhaus bereik ik een hoogte van ongeveer 3000 meter.

Via Val Mustair, Ofenpas en Fluelapas stuur ik naar centraal Zwitserland. Hier ligt een leuke groep van 5 passen. Meerbepaald Furka, Susten, Grimsel, St Gotthard en Nufenen. Meermaals bezocht ik dit gebied reeds. Nu neem ik eindelijk tijd om het dorpje Grindelwald aan te doen. Dit dorpje ligt ten westen van de Grimselpas, onder Interlaken. Hier sta je aan de voet van de mythische Eiger noordwand. Ik laat er voorwaar de motorfiets een volledige dag stilstaan en geniet van de adembemende bergflank.

Eiger Noordwand
De eerste beklimming van deze wand wordt op aangrijpende wijze verteld door Heinrich Harrer in “De witte spin”. Vier dagen en drie nachten verbleven zij in deze genadeloze flank. Het laatste deel is een vertikale wand van 1800 meter. In deze wand waren zij blootgesteld aan de meest verschikkelijke weersomstandigheden. Op het einde van deze marathonbeklimming moesten zij nog een gevecht aangaan met de Witte Spin.
Deze ontembare brok natuur was het orgelpunt van een fantastische motorvakantie. De investering in nieuwe banden en remblokken heeft bij deze reeds 4800 km gerendeerd.

Wim van Kontich. 12 dagen liep hij te glunderen dankzij zijn R27 Wim van Kontich. Dapper en vrolijk op weg naar de rally Milaan Taranto op zijn BMW R27 van 1962 Wim van Kontich. Dapper en vrolijk op weg naar de rally Milaan Taranto op zijn BMW R27 van 1962

Naast Basel had ik de laatste dag nog afgesproken mijn dierbare motorvriend; Wim Guzzi van Kontich. Hij is met zijn zwaarbeladen BMW R27 van 1962 onderweg naar Milaan. Als deelnemer aan de old timer rally Milaan Taranto. Maandagmorgen rij ik een eind met hem zuidwaarts. Rond het middaguur wend ik de steven en koers huiswaarts.
Voldaan kom ik ’s avonds om 21 Hr thuis. Alle foto’s en woorden zijn weer volstrekt onvoldoende om deze trip te beschrijven.

Ik hoop dat jullie toch een beetje konden mee genieten met mijn belevenissen.
Michel.

Fotopagina 1,   2,   3,   4. 
Tekstpagina 1,   2,   3,   4.

Who is Big Mike? Een kleine toelichting over mezelf.
Overzicht Een uitgebreid overzicht van mijn site.
Sitemap Voor regelmatige bezoekers.
Nieuws Laatste aanpassing: Januari 2014
Copyright Big Mike Belgium : Gebruik van foto's of het plaatsen van een link naar deze site; enkel na schriftelijke toestemming !