Big Mike's bikes through the years
Eighties     Nineties     2000 -     

Big Mike in the eighties

1982, het jaar waarin ik 18 werd en het begin van mijn motorcarriere.
Mijn website bevat vele reisverhalen en hier volgt nu een overzicht van de hoofdrolspelers in al die verhalen. Mijn motorfietsen.

1982 Vier dagen na m'n 18-de verjaardag haalde ik m'n rijbewijs. Enkele maanden later kocht ik natuurlijk m'n eerste motorfiets: een Harley Davidson van 250 Cc. Harley had in de jaren 80 even een samenwerking met het Italiaanse Aermacchi en Cagiva. Overmoedig zoals vele 18-jarigen heb ik na zes maanden een flink ongeval met een auto die van rechts komt. Mijn passagier Carlo en ik vliegen beiden over de auto. Hij blijft liggen en wordt afgevoerd met de ziekenwagen, maar gelukkig is hij 's avonds al terug thuis. Zonder gevolgen.
De motorfiets is over and out want beide vorkbenen zijn afgebroken.

1983 Ik leende wat centjes van m'n zus Andree en kocht een Suzuki DR400S. Na m'n crash met de eerste moto dacht ik ervaring op te moeten doen in het terrein. Met deze DR leerde ik inderdaad heel veel voertuigbeheersing. Na vier jaar heeft hij zijn taak volbracht.

1985 Na de DR400 kwam er een zwaardere enduromachine; een KTM GS500 met 4-takt Rotax blok. Deze machine leek beloftevol door de klinkende namen Acerbis, Marzocchi en een chroom-molybdeen kader. Jammer genoeg waren de prestaties niet zo ronkend en verpestte een barst in het carter de rest van de pret.

1982 eerste motorfiets. Harley Davidson SST 250 1982 eerste motorfiets. Harley Davidson SST 250. Zes maanden later 1982 Nummer 2. Suzuki DR400S

1984 DR400S. M'n enige moto die ooit op een eerste verdieping stond... 1984 DR400S. M'n eerste bijkomende rijpopleiding 1985 Een van de eerste KTM viertakt motoren 1985 Eerste keer wild kamperen? Net voor m'n legerdienst

1987 Omdat het woon-werkverkeer verhoogde van 7 naar 30 kilometer was de KTM plots minder geschikt. Het werd tijd voor het serieuzere werk. Ik zocht een toerbuffel en kocht particulier een BMW R100RT. Zes weken later deed ik even snel een onderhoudje. Bij het wisselen van olie en oliefilter plaatste ik een dichting verkeerd.
De volgende ochtend liep de motor vast en mocht ik opnieuw op zoek. Een inruilactie met opleg bij een dealer leverde me een 2 jaar jongere R100RT op. Met koffers, Koni schokdempers en tweekleurige lak. Met deze motorfiets reed ik op 3 jaar 60.000 kilometer bij elkaar. Enkel met woon-werkverkeer. In het weekend een plezierritje zat er toen niet in.

1987 M'n eerste BMW R100RT. Jammer genoeg slechts voor 6 weken Picknick tijdens retour van Ardeche Tussen KTM en R1100GS, dus ook off-road

1987 M'n tweede BMW R100RT. Goed voor 3 jaar en 60.000 Km Goedemorgen??? 2000 m hoog en vertrekken in de sneeuw... 1987 M'n tweede BMW R100RT. Oktobertrip, Oostenrijk, 4 dagen, 2700 Km R100RT oktober Grossglockner. What could possibly go wrong...

Eighties     Nineties     2000 -     

Who is Big Mike? Een kleine toelichting over mezelf.
Sitemap Reisroute door m'n site.
Nieuws Laatste aanpassing: voorjaar 2020
Copyright Big Mike Belgium : Gebruik van foto's of het plaatsen van een link naar deze site; enkel na schriftelijke toestemming !