Big Mike's    old    newspage

Laatste aanpassing: augustus 2009

Omdat het aantal nieuwsitems teveel werd heb ik op deze pagina het oudere nieuws afgesplitst.
Het recentste nieuws staat op een aparte pagina.
Op deze pagina dus het oudere nieuws 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 & 2009

Enfields in Ladakh           2009, augustus

Na meerdere Alpentrips waren de hoogtepunten daar bijna uitgeput. Sinds twee jaar maakten we plannen om het hogerop te zoeken.
You can't get higher than the Himalaya's. December 2007 kopen we 4 Swissair tickets. 500€ per ticket.
Dinsdag 2 september 2008 vertrekken we. Op naar Noord India. Ladakh. Op naar de Manali Leh Highway. Op naar passen tot 5300 meter hoogte.

Enfields in de Himalaya More Plains, Alt 4000 meter Ladakhi winter


Marathon Motor rides again, de "witte" komt terug thuis           2008, augustus

Mensen die Big Mike al een tijd kennen of volgen, weten dat ik in 2004 de Marathonmotor verkocht.
De Marathonmotor was na 10 jaar onthouding mijn eerste eigen motorfiets.
En bezorgde me fantastische mooie motormomenten... What's next?

2008: Back in business; 200.000 km     200.000 kilometers !!!


Links pagina           2007, december

Eindelijk vond ik tijd om mijn verzameling links nog eens te controleren en te restylen. Enjoy
Een volgende aanpassing zou een nieuw gastenboek moeten worden. Iemand suggesties ivm een goede en betrouwbare versie?


Quotes 2007           2007, oktober

Wat zijn de mooiste herinneringen aan een mooie dagtrip? Een fijn geplaatste uitspraak misschien?
Geniet mee van enkele subtiele quotes

"Hmmm. 's Ochtends vroeg??"
Om half 7 's ochtends had ik de keuze tussen de Tenda tunnel of de Tenda pas. Gelukkig had ik voldoende tijd om de pas te nemen...

Tendapas bij zonsopgang


Saga van de achterwiellagers           2007, september

Jammer genoeg heb ik de afgelopen 18 maanden meermaals problemen gehad met het achterwiellager.
Na enkele "trial and errors" en wat technisch consult kan ik nu het volledige relaas doen.
In de hoop dat andere GS rijders er nuttige info kunnen uithalen.

onberijdbare GS zwaar beschadigd kogellager, ontbrekende kogels...


Update 2006           2007, juli

Op de valreep, net voor m'n volgende motorreis, heb ik eindelijk de foto's van vorig jaar online gezet. Het zijn veelal bekende reisdoelen; toch zeker voor de vaste bezoekers aan mijn site.
Op deze plaats wil ik alle bezoekers van de afgelopen jaren bedanken voor hun interesse.
Bezoekers kunnen echter ook een nadelig gevolg hebben. Een mooi rustig plekje is niet meer rustig als er te veel bezoekers zijn.
Zonder diepgaand te willen filosoferen wil ik jullie ook enkele mooie sfeerbeelden voorschotelen.
Waar deze foto's genomen zijn, vertel ik er niet bij. Om te garanderen dat het daar iets langer mooi en rustig blijft.
Hopelijk hebben jullie hier begrip voor. Geniet er van. Een groot deel van de foto's is trouwens genomen door m'n reisgenoten. Waarvoor dank!

de 2 tunneluitgangen le Marguerais, tussen Col di Tenda en Col des Seigneurs. Eigenlijk te zwaar voor een GS le Marguerais, tussen Col di Tenda en Col des Seigneurs. Eigenlijk te zwaar voor een GS

Maira Stura, Colle Margherina mystery picture mystery picture mystery picture


Respect           2006, maart

De afgelopen 10 jaar heb ik de Alpen opnieuw leren kennen. Ditmaal de kleinste en ook onverharde wegen.
Voor 2000 doorkruiste ik de Alpen enkel via asfaltwegen.
Als je door mijn website gemotiveerd wordt om soortgelijke zaken te doen lees je deze pagina ook best
Kwestie van op gepaste wijze te genieten van de fantastische flora, fauna en panorama's !!!


Motorrijden is gevaarlijk!           2006, maart

Zelfs met bergen ervaring kan je soms nog pech hebben...
Zo kreeg Sylvia Stuurman op 19 juli '05, een zeer pijnlijke melding "ontoereikend-geluk-saldo".
Een banaal kruispunt en een dagdagelijkse verkeerssituatie liepen fout en bezorgden Sylvia meerdere breuken.

Het volledige verhaal op Sylvia's site. Toegevoegd op 8 maart 2006

Update van 30 januari '06
Sylvia heeft eindelijk opnieuw het genoegen kunnen proeven van haar eerste ritje met de motorfiets !!!
Mijn persoonlijke belevenissen toen ik na 5 maanden werkonbekwaamheid opnieuw op de motor stapte vind je hier

26 januari 2006, 6 maanden later!
Sylvia kan sinds kort zonder krukken wandelen. Zeer korte uitstapjes maar wat een bevrijding!
De afgelopen 6 maanden had zij steeds de echte motorpassie in haar hart.
De eerste kilometers op 2 wielen komen nu gelukkig dichterbij.
Een Yamaha Tricker zal daarbij de zeer vergevensgezinde opstapper zijn.
Voorlopig is het echter nog even wachten op de toestemming van dokters en verzekeringen.
Sylvia & Bonzo, ik wens jullie veel nieuw en veilig motorplezier dit jaar!
De eerste berichtgevingen over Sylvia's toestand vond je hier.


Update West Alpen 2005           2006, januari

In 2005 reed ik met WalterGSA, Patrice en Chris, opnieuw door de Frans-Italiaanse Alpen.
Nieuwe foto's van enkele bekende routes : Assietta, Varaita-Maira, Maira-Stura,
Monte Jafferau, Ligurische grenskamroute & Parpaillon. Zie West Alpen 2005

Monte Jafferau Forte Jafferau Ligurische Grens Kam Route

Ligurische Grens Kam Route Col du Parpaillon Tunnel du Parpaillon


Die eerste motorrit           2005, augustus update

Een kort verhaal over de passionele belevenis van je eerste kilometers aan het stuur van een motorfiets...
Als beginner. Of na een ongeval


Respect voor de Alpen           2005, mei update

Een algemene toelichting over motorrijden in de Alpen.


Tips           2005, februari

Enkele handigheidjes en extra stockeermogelijkheden voor gereedschap en reservestukken. Met duidelijke foto's.

Met enkele BMW-riempjes en een vorkheftruck kan ik moeiteloos sleutelen


De Daltons in de Alpen           2005, januari

In juni 2004 zette ik de R 1150 GS op Continental TKC80 en stuurde hem twee weken door de Frans-Italiaanse Alpen.
Deels in gezelschap van 3 vrienden : Chris, Hans & Patrice. 
Samen reden we de Ligurische, Varaita, Monte Jafferau, Pointe Sommeiller, Assietta.
Meerdere topbestemmingen waren echter nog niet volledig sneeuwvrij.


Marathon motor           2004, december

Moto 73 bleek geïnteresseerd te zijn in mijn R 1100 GS. Hoofdzakelijk vanwege de 195.000 km die hij ondertussen gelopen heeft.
In hun nieuwe rubriek "Marathon motor" nemen zij motorfietsen met een flinke kilometerstand, heel kritisch onder de loep.
In het kraaknette werkhuis van Tonn van Alphen werd de GS technisch gekeurd en goed bevonden.
De compressie is nog ruim voldoende en de motor loopt alsof hij net zijn eerste 20.000 km heeft gedraaid.
Het testverslag staat in Moto73 Nr 10 van 7 mei 2004.

Marathon Motor R1100GS met 195.000 km

Tonn vd Alphen en fotograaf Peter vd Sanden Tonn & collega in het klinisch nette werkhuis Peter neemt mijn GS onder de digitale lens


De witte en de grijze.           2004, april

Wat intimi sinds januari 2004 zagen aankomen is ondertussen gebeurd.
Chris bestelde op het salon een nieuwe GS1200 en ik dacht 3 maanden na of ik "de witte" ging vervangen door "de grijze".
Na rijp beraad besliste de ratio om over te stappen.
"De witte" had met 195.000 km toch wel recht op pensioen. Net op tijd zodat de motor er zelf ook nog van kan genieten.
"De witte" gaat in zijn tweede leven proberen om Joris de passie van het motorrijden te laten ervaren.
M'n hart heeft alleszins nog geen afscheid kunnen nemen van "de witte".

(nvdr 25 oktober 2004) Na een fantastische reis in juni is die band met de grijze er wel degelijk!
Gewoon kwestie van samen iets leuks te doen... Lees De Daltons in de Alpen

De witte reed ik naar 195.440 km De grijze nam ik over op 78.728 km

Who is Big Mike? Een kleine toelichting over mezelf.
Overzicht Een uitgebreid overzicht van mijn site.
Sitemap Voor regelmatige bezoekers.
Nieuws Laatste aanpassing: Januari 2014
Copyright Big Mike Belgium : Gebruik van foto's of het plaatsen van een link naar deze site; enkel na schriftelijke toestemming !